zondag 16 september 2012

Creativiteit uit onverwachtse hoek

Toegegeven, deze had ik niet zien aankomen.  Creativiteit uit een onverwachte hoek.

De aansteker van het hele Homemade happens-verhaal (die man die ik ook wel mijn vader kan noemen), toonde me onlangs dit meubeltje:


Tot zover geen verrassing.  

Wat ik niet had zien aankomen was de vraag naar wat ik dacht van een laagje verf.  Verf?  Een houten meubel?  Wordt aan mij gevraagd?  Ik, die in der tijd nog dacht te rebelleren door houten stoelen paars te schilderen? 

Wit, was mijn eerste reactie, maar dan vooral vanuit eigen interieur denkend.  Zwart was inderdaad een betere keuze voor het bestemde interieur.

Nog verrassender is dat het binnen korte tijd ook effectief gebeurde en met welk resultaat!:


Ik kan alleen maar zeggen: ik ben benieuwd wat er nog allemaal staat te gebeuren eens die meneer echt op pensioen is.  Dat valt trouwens te volgen: hier.
Kleine toevoeging moet gemaakt worden: volgens mij hebben zijn kleinkinderen nog nooit van het concept 'bonsaitafel' gehoord.  Het lijkt mij een logischer een playmobiltafel te zijn bijvoorbeeld, of een kleurboekentafel zou ook wel kunnen.  Een winkeltje of een werkbank voor al het 'welkgelief' of... soit... wie nog zo'n tafeltje tegenkomt...

2 opmerkingen:

  1. Enige cijfers ende feiten. Het kastje heeft 6 Belgische Euro gekost. Verf en de hele hutsekluts wordt begroot (er is namelijk een boel overschot, dat in aanslag gehouden wordt voor het reeds klaarstaande project) op 14 euro. Vrijgeveig als ik ben, breng ik mijn ontelbare werkuren niet in rekening. Een schilder zal ik nooit worden: de borstelstreken zijn nog mooi na te trekken. Bovendien heb ik de fout gemaakt de zijkanten van de lade, en de draagvlakken van de steunbalkjes die de lade dragen ook te verven, zodat er wrijfschade zal ontstaan. Men leert nu eenmaal uit zijn fouten.

    De bonsai heeft 15 euro gekost. En dan zouden die barbaartjes van kleinkinderen spreken van een playmobieltafel, of er een welkbank vool al hun welkgelief van willen maken... kleurboeken staan in mijn intellect-register ook genaamd mijn hersenen op het zelfde niveau als Humo en Story, dus daar geen kwaad van.

    Bij het volgende bezoek van de barbaartjes zullen zij streng terecht en erop gewezen worden dat paars een kleur voor barbaarse rebellen en rebelse bisschoppen is, en dat zitten op paars meubilair enkel voor hen bestemd is. Zij zullen ook streng onderwezen worden dat Opa niet meer zomaar Opa is, maar Opa de Kunstenmaker.

    Hoogachtend, Voadere.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pas wel op voor boktor in de toekomst met houten meubels! dat zou zonde zijn !

    BeantwoordenVerwijderen